ו' 29 מרץ' 2024

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ניו יורק סוגרת עצמה מול הקורונה

ראש עיריית ניו יורק קיבל "החלטה קשה" בשל נגיף הקורונה. הנגיף גבה עד כה כחמישה אנשים במטרופולין בעיר הכולל כשמונה מיליון תושבים. בלוס אנג'לס נקטו צעדים דומים. בארה"ב נרשם אף כאוס במספר נמלי תעופה בהם יש מגבלות על אלו המגיעים מאירופה.

בניו יורק סגרו ביום שני ה-16.3 את בתי הספר בעיר וזאת בכדי לנסות ולבלום את התפשטות הנגיף. החל מיום שלישי ייסגרו גם המסעדות, הברים ושאר מקומות בילוי בעיר. ביל דה בלאיזו, ראש העיר, הצהיר כי "האיום חסר התקדים. עלינו לנהוג כמו בתקופת מלחמה".

נכון ל-16.3 מתוך 69 קורבנות בארה"ב, בניו יורק נרשמו כחמישה מקרי מוות בעקבות הנגיף. גורמים רשמיים מסרו שבמקרים אלו היה מדובר על אזרחים בגילאי 53-82 להם היו בעיות רפואיות קודמות. מעל ל-3,700 מקרי הידבקות דווחו בכל ארה"ב, כשביום שישי ה-13.3 הכריז טראמפ על מצב חירום במדינה לאחר מספר שבועות בהם המעיט אודות חומרת הנגיף.

בכל ארה"ב עולה תחושת החרדה והבלבול למול התפרצות הקורונה במדינה. בין היתר גובר החשש בפני מחסור במיטות בבתי החולים ודאגה לילדים ובני הנוער שנותרו ללא מסגרות לימודיות. דה בלאזיו הוסיף לגבי סגירת בתי הספר והמסגרות הלימודיות כי "ההחלטה הכואבת תהיה תקפה לפחות עד 20 באפריל ואז ייבחן מחדש המצב". הוא לא שלל אף האפשרות שבתי הספר יהיו סגורים עד תום שנת הלימודים.

דה באלזיו אף התייחס להתפשטות הנגיף באומרו כי "הנגיף יכול להתפשט במהירות דרך האינטראקציות הקרובות של הניו יורקרים במסעדות, בברים ובמקומות שבהם אנחנו יושבים יחד. עלינו לשבור את המעגל הזה". בנוסף למקומות אלו, הצהיר ראש העיר כי גם המועדונים בעיר יהיו סגורים, אולמות הקולנוע, אולמות הקונצרטים והתיאטראות. דה בלאזיו הדגיש כי מדובר ב"החלטה שלא התקבלה בקלות. המקומות האלו הם חלק מהלב והנשמה של העיר. הם חלק ממה שזה אומר להיות ניו יורקר".

בלוס אנג'לס הוחלט גם כן לסגור את הברים והמסעדות. המרכזים האמריקאים לבקרה על מחלות (ה-CDC) המליצו על ביטול כל אירוע בו 50 משתתפים ומעלה. בלאס וגאס הוחלט על סגירה של בתי קזינו ומלונות.

ממשלו של טראמפ נאלץ להדוף את הטענות כי לא נערכות מספיק בדיקות, לבטח לאחר שבכיר במערכת הבריאות האמריקאית טען כי מערכת הבדיקות כשלה. טראמפ מנגד טוען שהמערכת פועלת בצורה טובה.

במסגרת מצב החירום, עליו הכריז טרמפ ביום שישי ה-13.3, שוחרר סכום של 50 מיליארד דולרים מכספי סיוע פדרליים. זאת בנוסף להקלה על מגבלות שיאפשרו לקדם בצורה מהירה יותר את פיתוח החיסון כנגד המחלה.

לאחר שארגון הבריאות העולמי הגדיר את אירופה כמוקד ההתפרצות הנוכחי, הטילה ארה"ב מגבלות על 28 מדינות אירופה בכל הנוגע להגעה למדינה. האיסור התרחב בתוך מספר ימים וכלל אף את בריטניה. האיסור של הגעת אנשים מאירופה לארה"ב גרם לכאוס רחב בנמלי התעופה בארה"ב.

צ'אד וולף, השר לביטחון המולדת, אמר כי משרדו פועל לשיפור הבדיקות בנמלי התעופה במדינה וזאת למול החשש שהמתנת הנוסעים במסופים עלולה להביא להתרחבות ההדבקה.

בהלת הנגיף הביא אמריקאים רבים להסתער על הסופרמרקטים בעיקר עבור מוצרים חיוניים. בטנסי נפתחה חקירה נגד תושב שאגר אצלו יותר מ-17 אלף בקבוקים של סבון לידיים שאותם רצה למכור ברשת האינטרנט. התובע הכללי באותה מדינה פתח בחקירה נגד אותו תושב בגין חשד להפקעת מחירים, הנחשבת לעבירה פלילית במקרים בהם המדינה מכריזה על מצב חירום. אותו אדם, מאט קולבין, מסר שהחליט לתרום את בקבוקי הסבון כשבהמשך פרסם את מוצרים ב"אמזון" על מחיר של 70 דולרים לכל בקבוק סבון. ב"אמזון" החליטו לאסור על מכירה של סבוני ידיים, מגבונים ומסיכות בהם מחירים מופקעים, כשב-eBay הוחלט לאסור לגמרי מכירה של מוצרים אלו.

אוהבים את פורטוגל ? שתפו בקליק

מאמרים נוספים

רוצים לדבר עם המומחים שלנו?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

כתבות נוספות

דילוג לתוכן