ו' 29 מרץ' 2024

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דקוטה הדרומית

דקוטה הדרומית היא מדינה בארצות הברית שצורפה לברית הפדרלית בשנת 1889 ונקראה על שם השבט האינדיאני שחי באזור. ההצטרפות לאיחוד הייתה יחד עם מדינת דקוטה הצפונית. בירת דקוטה הדרומית היא פיר והעיר הגדולה ביותר במדינה היא סו פולס.

ההיסטוריה של מדינת דקוטה הדרומית

במשך אלפי שנים המקום היה שייך לשבטים אינדיאנים שהתגוררו באזור. בתחילה היו שם פלאו אינדיאנים שנעלמו מן המקום באלף החמישית לספירה. במאה ה- 18 התגוררו במקום שבטי אומהה ואריקאה ושבטי סו.

במאה השמונה עשרה גם החלה התייבות של אירופאים באזור. בשנת 1743 האחים לברנדייר הכריזו כי המקום הוא בשליטה צרפתית והוא חלק מלואיזיאנה וכבר בשנת 1803 ארצות הברית קנתה את לואיזיאנה יחד עם השטחים של דקוטה הדרומית מידי נפוליאון.

אחרי הרכישה, נשיא ארצות הברית, תומס ג'פרסון ארגן משלחת לואיס וקלארק אשר הלכה לחקור את המקום. במאה ה- 19 החלו להתיישב במקום מהגרים שהגיעו ממזרח ארצות הברית וצפון אירופה. ההגעה שלהם הייתה קשורה לכך שנוצר קשר תחבורתי של קווי הרכבת לאזור.

עם הזמן האוכלוסייה גדלה מאוד, החלו מתחים פוליטיים ודקוטה חולקה לשניים. שני החלקים הוגדרו כמדינות בפני עצמן כאשר הצטרפו לאיחוד בשנת 1889.

שנת 1929 אשר מאפיינת את המשבר הכלכלי הגדול של ארצות הברית, הביאה עימה גם גל בצורת. אנשים רבים עזבו בעקבות כך את המדינה בשנות השלושים והאוכלוסייה הצטמצמה.

האקלים הקשה פגע מאוד בחקלאות המקומית וזה פגע באנשים רבים. מה שגרם לעלייה בביקוש למוצרים חקלאיים היה מלחמת העולם השניה שלאחריה המדינה התייצבה מבחינה כלכלית וחלה גם עלייה בתחומי התעשייה המקומית והשירותים הפיננסיים. כך למעשה מעבר לחקלאות נוספו ענפים נוספים שניתן לעסוק בהם.

הגאוגרפיה של דקוטה הדרומית

דקוטה הדרומית ממוקמת במערב התיכון של ארצות הברית. מדרום לה נמצאת דקוטה הצפונית והיא מערבית לאיווה ומינסוטה, מזרחית לויומינג ומנטנה וצפונית לנברסקה. נהר המיזורי זורם דרך מרכז המדינה מצפון לדרום וממשיך בכיוון דרום מזרח. בהמשכו הוא זורם לאורך הגבול בין דרום דקוטה לנברסקה.

דקוטה הדרומית היא אחת משש המדינות שהשתייכו לרצועת הספר בימי המערב הפרוע וגם יש בה את אחד מהאתרים המפורסמים ביותר והוא האנדרטה הלאומית בהר ראשמור.

התנהלות הממשל והפוליטיקה בדרום דקוטה

בדומה למדינות רבות בארצות הברית, גם בדרום דקוטה יש עיקרון הפרדת רשויות. המדינה כוללת שלוש רשויות: שופטת, מחוקקת ומבצעת. בית המחוקקים מורכב משני בתים: סנאט, בו 35 חברים ובית נבחרים עם 70 חברים. בתוך המדינה יש 35 מחוזות, לכל מחוז סנאטור ושני נציגים. הרשות המחוקקת מתכנסת פעם בשנה ביום שלישי ה- 2 בחודש ינואר למפגש של חודש ימים. בנוסף, מושל המדינה יכול גם לכנס מפגש מיוחד. כחלק מתפקידיו של המושל, הוא משמש גם כמפקד המשמר הלאומי במדינה ומתוקף כך הוא יכול להטיל ווטו על החלטות של הרשות המחוקקת כולל חנינה של פושעים. המושל נבחר לקדנציה של ארבע שנים ויכול להיבחר רק לשתי קדנציות. ממשל המדינה הוא רפובליקני והיו בו מספר סנאטורים דמוקרטיים שייצגו את המדינה. בכל אחת משניים עשר הבחירות האחרונות שהיו לנשיאות, המפלגה הרפובליקנית הייתה המנצחת.

התנהלות הממשל והפוליטיקה בדרום דקוטה

בשנת 2015 גרו במדינת דקוטה הדרומית 860,000 איש.  לדקוטה הדרומית מספר ערים גדולות בניהן סו פולס, רפיד סיטי, אברדין, ברוקינגס, ווטרטאון. סו פולס היא הגדולה מבניהן ובה מתגוררים כ- 168,586 אנשים, אחריה רפיד סיטי עם כ- 72,638 אנשים ושאר הערים אשר מונות בין 20,000 תושבים ל- 30,000.

רוצים לדבר עם המומחים שלנו ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

ויזה לארה״ב
מדריך מלא וחינמי להוצאת ויזה לארצות הברית
חדש
SIM לארה״ב
מדריך מלא וחינמי להוצאת SIM לארצות הברית
מבצע מיוחד
דילוג לתוכן