בני יורק ישנם מספר דרכי תחבורה. תיירים רבים מעדיפים כמובן להכיר את העיר דרך הרגליים על מנת להעמיק החוויה.
עם זאת, מדובר בעיר גדולה ורחבה שבה גם מזג אוויר שלא באמת מאפשר הליכה לאורך זמן רב ועל כן מומלץ לעשות שימוש גם בתחבורה שמספקת העיר, בין אם בשימוש של הרכבת התחתית, מוניות ואף אופניים.
כיצד בנויה ניו יורק?
העיר מחולקת לחמישה רובעים הכוללים את ברוקלין, ברונקס, לונג איילנד, סטייטן איילנד ומנהטן. רוב האטרקציות התיירותיות נמצאות כמובן במנהטן שהוא גם האזור הנוח יותר להתמצאות.
מנהטן עצמה מחולקת בשתי וערב. השדרות הן קווי האורך והן ממוספרות מ-1 ל-12. קו הגבול של השדרה החמישית הוא זה המחלק את מנהטן למזרח ומערב. הרחובות הם קווי הרוחב והם ממוספרים מ-1 בדרום ועד 190 בצפון. מרחוב 1 דרומה לכיוון צ'יינה טאון הרחובות אינם ממסופרים.
חלוקה נוספת של מנהטן היא לרבעים ושכונות השונות בסגנונן ובאוכלוסייה המתגוררת בהן. שכונת צ'לסי, למשל, מאופיינת בבנייה נמוכה ואומנים רבים הגרים בה וזאת לעומת מרכז מנהטן בו בנייה לגובה, מרכזי קניות ותיירים רבים.
אפליקציות שימושיות
המלצתנו היא על שתי אפליקציות שיעשו לכם חיים קלים בניו יורק.
נסיעה ברכבת התחתית
לניו יורק תשתית רחבה ויעילה של רכבת תחתית והיא מהווה לרוב את הדרך היעילה והמהירה ביותר להתנייד בתוך העיר ברשת של 151 תחנות.
הנסיעה ברכבת התחתית בעיר מהווה חוויה בפני עצמה וכמו מקומות רבים אחרים בעולם גם כאן תאלצו להידחס בין אנשים רבים בשעות העומס. בתחנות עצמן ניתן ליהנות ממופעי רחוב ואף הופעות מדליקות.
לפני כניסה לכל תחנה תוכלו להבחין בסימן של שם התחנה, כיוון הקווים לצפון או דרום וכמובן הקווים עצמם. במקום בו לא מצוין הכיוון הדבר אומר שהתחנה מובילה לשני הכיוונים.
מערכת הרכבת התחתית כוללת כ-36 קוים המסומנים באותיות או מספרים ובצבעים שונים. הקוויים מתחלקים ל-LOCAL ו-EXPRESS.
קו ה-LOCAL עוצר בכל התחנות המסומנות בשחור על גבי הקו.
קו ה-EXPRESS עוצר רק בתחנות המסומנות כנקודה לבנה על מסלול הקו תוך שהוא מדלג על הנקודות השחורות. הכרוז ברכבת התחתית אף דואג להכריז באיזה קו מדובר. בתוך כל קרון תוכלו גם לעקוב אחר התקדמות הרכבת עם נורות דולקות של כל התחנות בהן אמור הקו לעבור.
חשוב להכיר כי בסופי השבוע ובשעות הלילה סוגי הקוים יכולים להשתנות. על מנת להיות מעודכנים חשוב להתעדכן בשלט המופיע מעל כל פלטפורמה. בצד ימין של השלט יצוינו השינויים.
על מנת להשתמש ברכבת התחתית יש צורך בכרטיס מטרו אותו ניתן לרכוש דרך הקופות במקום ואף במכונות. המחיר לנסיעה הוא 2.75 דולרים ומחיר הכרטיס עצמו הוא בעלות חד פעמית של דולר אחד.
לאחר שרכשתם הכרטיס ניתן פשוט להטעינו בכסף או באפשרות של נסיעות חופשיות לתקופת זמן של יום, שבוע או חודש. למי שמגיע לעיר ליותר מחמישה ימים מומלץ לרכוש כרטיס שבועי ללא כל הגבלה בכמות הנסיעות במחיר של 33 דולרים. עבור ילדים מתחת לגובה של 1.12 מטר אינם צריכים בתשלום.
חשוב לדעת כי אם קיים קרון ריק מאדם יש להימנע מלהישאר בו וככל הנראה יש סיבה לכך.
סיור מודרך באוטובוס
עבור תיירים רבים הופך אוטובוס הסיור המודרך לאפשרות נהדרת לתייר ולסייר בנקודות החמות של העיר.
האוטובוס מאפשר לתיירים רבים ליהנות מהעיר מבלי לנסות ולשבור את הראש.
תחנות האוטובוס פזורות בכל ניו יורק ואתם יכולים לעלות ולרדת מהם בחופשיות.
האוטובוסים מציעים מספר מסלולי טיול לתיירים החל ממחיר של 39 דולרים לטיול. אחת החבילות המשתלמות ביותר היא חבילה לשלושה ימים הכוללת נסיעה גם באזור ברוקלין, הדרכה באנגלית שאותה גם לשמוע באוזניות בעברית וכוללת אף כניסה למספר אטרקציות נוספות בניו יורק דוגמת האמפייר סטייט ומוזיאונים שונים.
מוניות
לא תמצאו סרט קולנוע שעלילתו בניו יורק ללא כוללת נסיעה של גיבורי הסרט באחת מאותן מנויות מפורסמות. כיום ניתן לאתר מוניות בעיר בעזרת אפליקציות שאף הביאו להוזלת הנסיעה. לא פעם, הנסיעה בשעות הליל ברכבת התחתית יכולה להפוך לחוויה לא נעימה ועל כן יש ושווה לעשות שימוש במונית. חפשו עם הגיעכם לעיר את האפליקציות המיועדות להזמנת מוניות. אלו יאפשרו לכם גם ליהנות מקופון הנחה.
השכרת אופניים
ההמלצה היא לשכור אופניים בעיר דרך חברת CITIBIKE שבה ניתן לשכור אופניים תחת תעריף יומי, חודשי ושנתי. את האופניים ניתן להחנות באחת ממאות הנקודות הפרוסות במנהטן וברוקלין, כשהחיסרון הוא שיש להשיבם לאחד המתקנים בתוך חצי שעה. על כל חריגה תשלמו ארבעה דולרים על כל רבע שעה. התשלום עבור מינוי יומי הוא 12 דולרים כשלשלושה ימים תשלמו מחיר של 24 דולרים.