החלטתם להרים את הכפפה ולהשקיע את המשאבים העומדים לרשותכם לטובת קידום אתר במנוע החיפוש של גוגל. אלא שהאתר שלכם הוא אתר שפונה לקהל יעד בארצות הברית, מדינה ענקית שמורכבת בעצמה ממדינות שונות, איזורי זמן שונים, ודקויות שונות המתייחסות לתרבות, שימוש בשפה, ניב מקומי, תחומי עניין של קהל היעד ועוד. איך עושים את זה נכון? איך בכלל ניגשים למשימה כזאת, ומהם סיכויי הצלחה שלה?
רקע קצר על קידום אתרים
כדי להבין איך לקדם בצורה איכותית אתר בארצות הברית, חשוב קודם לכן להבין מהו מנוע חיפוש, כיצד הוא עובד, ומהם הניואנסים שחשוב לשים אליהם לב, בכל הקשור לפעילות של מנוע החיפוש דווקא בארצות הברית.
כאשר גולשים עושים שימוש במנוע החיפוש, ומקלידים את שאילתת החיפוש שלהם, מנוע החיפוש צריך להחליט אילו מבין האתרים הרבים הקיימים ברשת הם המתאימים ביותר לתת מענה איכותי לגולש. לשם כך, מנוע החיפוש לא סורק בזמן אמת את האתרים השונים ברשת, אלא מחזיק אינדקס משלו, שבו נשמרים עותקים חלקיים של אתרים שונים ברשת. מדוע עותקים חלקיים? משום שמנוע החיפוש בוחר לאנדקס, כלומר לשמור, רק את עמודי האינטרנט שנראה לו כי הם יוכלו להציג מענה איכותי לשאילתות עתידיות אפשריות של גולשים.
עם השנים, חלו שינויים רבים בתצורה שבה מנוע החיפוש של גוגל סורק ומחליט כיצד לשמור את העותקים השונים של אתרי האינטרנט ברשת. למשל, בשנים האחרונות פועל גוגל לאינדוקס של גרסת האתרים המותאמת למכשירים הניידים בלבד, מה שאילץ אתרים שונים ברחבי העולם לדאוג שגרסת המובייל שלהם מכילה את כלל המידע הדרוש לאינדוקס איכותי של האתר.
איך בוחר מנוע החיפוש של גוגל כיצד לדרג את תוצאות החיפוש האלו, ואילו מתוצאות החיפוש להציג, לאילו גולשים, לפני תוצאות אחרות? כאן כבר נכנסת לתמונה אומנות הדירוג של גוגל. מנוע החיפוש עושה שימוש במגוון רחב מאוד של פרמטרים על מנת לדרג אתרים. מובן, שדרך הדירוג המדויקת נשמרת בסוד ולא מפורסמת לקהל הרחב.
יחד עם זאת, מקובל יהיה להניח שמנוע החיפוש של גוגל נותן עדיפות לאתרים שמכילים מבחינת תוכן מענה איכותי לשאילתות שמבצע הגולש, שהוא נותן עדיפות לאתרים המותאמים לשימוש במכשירים ניידים, שהם נטענים מהר ובצורה חלקה, בטוחים לשימוש, בנויים בצורה היררכית נכונה, מאפשרים ניווט קל, יעיל ונוח, מכילים תוכן אותנטי, מקורי, ועשיר, מציעים חווית משתמש משופרת, כוללים תמונות, עיצוב מקצועי ועוד מאות פרמטרים אחרים.
כאשר מדברים על קידום אתרים בגוגל ארצות הברית – הדברים כבר מתחילים מעט להסתבך. הסיבה לכך היא שמנוע החיפוש של גוגל מבין, חי ונושם את השפה האנגלית, השפה המדוברת בארה"ב. עם שנים של ניסיון, וכמות אתרים אדירה בשפה האנגלית, קשה הרבה יותר לרמות את גוגל בארצות הברית. גם מאפיינים שונים, שעליהם נדבר מיד, לא מאפשרים לבצע חצי קידום בארצות הברית. הווה אומר: או שמשקיעים בתהליך קידום איכותי, ומתאזרים בסבלנות, או שמוותרים על תהליך הקידום בגוגל ארצות הברית.
אז מהם המאפיינים הייחודיים של ארצות הברית כזירה לקידום אתרים? על מה חשוב לחשוב לפני שיוצאים למסע המאתגר הזה? הנה כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון:
קידום אתרים בגוגל ארצות הברית – מאפיינים יחודיים
בניגוד לקידום אתרים בשפה העברית, תהליך שבו לא חלים כלל החידושים של מנוע החיפוש, בגלל בשל פערי שפה והעדר מידע בכמות מספקת שיאפשר ביצוע עדכונים משמעותיים, קידום אתרים בארה"ב נחשב לתהליך החלוץ מבחינת גוגל.
חידושים, לטוב ולרע, שמוטמעים באלגוריתם הדירוג של מנוע החיפוש, בדרך כלל יבואו לידי ביטוי ראשית בארצות הברית, ורק לאחר מכן בשאר העולם. זה אומר שמנהלי אתרים בארצות הברית צריכים להיות בדריכות מתמדת ולעקוב באדיקות אחר השינויים התכופים המבוצעים בשיטת הפעולה של מנוע החיפוש. הנה כמה מאפיינים ייחודיים, אם כן, של קידום אתרים בארצות הברית:
שפה, ניב, סלנג
השפה המדוברת בארצות הברית היא אנגלית, ומאחר שמדובר בשפה אוניברסלית, היא מאפיינת גם אתרים המיועדים למדינות ארצות הברית השונות, אבל גם אתרים שנכתבו בלי קשר בשפה האנגלית, ומתהדרים בדומיין com.
מה זה אומר הלכה למעשה?
ראשית, שכמות התחרות על כל נישה שבה מעוניין בעל האתר להקים נכס דיגיטלי היא רבה. אבל חשוב יותר מכך, שלגוגל יש מאגר עצום של אתרים הכתובים בשפה האנגלית. גוגל יכול ללמוד היטב את המאפיינים של השפה, לזהות אתרים איכותיים יותר ופחות, להבדיל בין אתרים שמייצרים ערך מוסף אמיתי לכאלו שבעיקר יודעים לשלב כמות גדולה של מילות מפתח בתדירות מספקת ועוד.
כמות המידע הקיים ברשת
בכל הקשור לשפה האנגלית, ובמיוחד לארצות הברית הגדולה, ישנה כמות מידע עצומה שנשמרת יום יום ברשת. ארצות הברית נחשבת למדינה נאורה ומתקדמת, ושיעור השימוש בה בשירותים מקוונים וברשת האינטרנט כולה הוא גדול מאוד. זה אומר שלגוגל יש דרכים מגוונות לוודא את מהימנות המידע המצוי באתר נתון, לתקף אותו מול מקורות רבים, ולוודא כי המידע המוצג בסופו של יום לגולש הוא מידע מהימן, מקצועי שנכתב על ידי מומחה בתחומו.
סביבת התחרות
סביבת התחרות בארצות הברית גם היא לא דומה לזו בארץ הקודש. לפעמים, חדי העין ביננו יוכלו לראות כי במנוע החיפוש הישראלי מדורגים גבוה עבור ביטויי חיפוש פופולריים, גם אתרים שאינם איכותיים מאוד. הסיבה לכך ברורה: בהעדר אלטרנטיבות ראויות, מעדיף מנוע החיפוש של גוגל לדרג את הרע במיעוטו. תצורת עבודה זו כמעט ולא קיימת בארצות הברית הגדולה, שבה בכל נישה כמעט תמצאו מתחרים ראויים, שהולכים ומשתפרים בעצמם כל העת.
רמת ההבנה של האלגוריתמים השונים
בשנים האחרונות צוברים תאוצה מודלים משולבים בינה מלאכותית, שיודעים לא רק להבין תחביר ושפה, אלא גם לנתח שאילתות מורכבות, להבין את הצורך של הגולשים, ולהתאים להם תוצאות חיפוש ייעודיות. ככל שהדברים נוגעים לארצות הברית, הרי שהמודלים האלו עובדים בתצורה המתקדמת ביותר על בסיס השפה האנגלית, שכן בה נצבר הניסיון המשמעותי ביותר, והאימון של המודלים האלו מתבצע עליהם.
תוצאות עשירות
אחת המגמות שמאפיינת את התמורות שחלו במנועי החיפוש בשנים האחרונות, היא ההחלפה של חלק מן התוצאות המסורתיות, אלו שקישרו לעמודי אתר שונים, בתוצאות עשירות, כמו גרפים, טבלאות, תמונות, תוצאות ישירות, קרוסלות מוצרים ועוד.
התוצאות העשירות משפיעות בצורה דרמטית הן על דפי תוצאות החיפוש, והן על שיעורי ההקלקה של גולשים. קידום אתרים בגוגל ארצות הברית, הוא תהליך שצריך לקחת בחשבון כמות גדולה יחסית של תוצאות עשירות, ושינוי תכוף ומהיר של תצוגות נוספות על אלו המסורתיות שהיכרנו.
מחירים
קידום אתרים הוא תהליך מתמשך, וככזה, הוא דורש השקעה מתמשכת במרכיבים שונים של תהליך הקידום, כמו תוכן, קניית קישורים, ביצוע אופטימיזציה טכנית לאתר ועוד.
בתחומים לא תחרותיים מחיר קידום איכותי של אתר יכול להתחיל מקצת פחות מאלף דולר. המחיר הזה יכול להאמיר לכמה אלפי דולרים במקרה של סביבת תחרות קשה יותר ומורכבת יותר. בכל מקרה, מומלץ שלא לצאת לדרך בתהליך קידום, מבלי שיש לכם תקציב ואויר לנשימה של לפחות 6 חודשים – פרק הזמן המינימלי להשגת תוצאות איכותיות בדפי תוצאות החיפוש.
איך מקדמים הלכה למעשה אתרים בארצות הברית?
מה נדרש לעשות מקדם אתרים כדי לייצר תוצאות איכותיות של עמודי האתר בדפי תוצאות החיפוש, בכל הקשור לאתרים בארצות הברית? הנה כמה הנחיות מעשיות בתחום:
הבנה של סביבת התחרות
לפני שיוצאים לדרך בתהליך קידום אתרים בגוגל ארצות הברית, יש לקחת בחשבון שנדרשת למידה מעמיקה של סביבת התחרות. בפרט, עליכם יהיה ללמוד מיהם השחקנים המרכזיים בנישה שבה אתם מתכוונים לפעול, מה מייחד אותם, איזה ערך מוסף אמיתי הם מביאים לשולחן, מהו הותק שלהם בנישה, כיצד נראה פרופיל הקישורים שלהם, מהם הביטויים העיקריים עליהם הם מדורגים ועוד.
כשמדובר בקידום אתרים בגוגל ארצות הברית, המתחרים שמולם תצטרכו להתמודד הם לא רק אתרי מותגים בארצות הברית, אלא גם אתרים בינלאומיים עם דומיין שנרכש בארצות הברית.
מחקר מילות מפתח איכותי
מחקר מילות מפתח איכותי, כזה שימפה את ביטוי המפתח המרכזיים והנישתיים בתחום שבו אתם עתידים לפעול, חייב להיות הבסיס לכל פעילות הקידום. במהלך ביצוע מחקר כזה, תצטרכו להבין מהי רמת התחרות המאפיינת את הביטויים השונים, עד כמה הביטויים האלו מעידים על צורך או רצון של הגולש בביצוע התקשרות מולכם, ועד כמה רלוונטי המותג שלכם לביטויי החיפוש האלו. לכשתמפו את עולם מילות המפתח שמעניין אתכם, אפשר לצאת לדרך בתהליך הקידום עצמו.
התקשרות מול כותבי תוכן איכותיים
אם אתם בוחרים לקדם אתרים בארצות הברית, אל תסתפקו בהתקשרות מול כותבי תוכן בינוניים. מנוע החיפוש של גוגל משתכלל כל העת ביכולת שלו להבין את השפה, והוא יודע לזהות מתי עמוד אתר אינטרנט מייצר ערך מוסף ממשי לגולש, ומתי הוא למעשה מעתיק תכנים מרחבי הרשת ומנסח אותם בצורה מעט שונה.
התקשרות מול ספקי קישורים איכותיים
רמת הזהירות הנדרשת בכל הקשור לבניית קישורים חיצוניים לאתר בארצות הברית היא משמעותית. לגוגל ארצות הברית קיימת יכולה טובה יותר לזהות קישורי ספאם או קישורים שנבנו לצורך קידום האתר בפרט. לכן, אם אתם מתכוונים להשקיע משאבים ביצירת פרופיל קישורים איכותי לאתר, ואתם מבינים שלא באמת ניתן להסתדר בלי יצירת פרופיל כזה, פנו אך ורק לספקי קישורים מקצועיים, כאלו שיודעים את העבודה, ושישאירו את היסטוריית הפעולות הידניות שתינקטנה נגדכם נקיה.
השקעה בוידאו איכותי
בארצות הברית, וידאו מקבל תשומת לב רבה של מנועי החיפוש, ולא סתם: וידאו טוב משפר אינספור מדדים הקשורים בהתנהגות הגולש באתר: זמן השהיה הממוצע של גולש באתר גדל, כמות האינטראקציה שהגולש מייצר עם המותג היא רבה יותר, שיעור הנטישה של גולשים קטן בהתאמה, כמות הצפיות בעמודים נתונים במהלך ביקור עולה ועוד ועוד.
השקיעו בוידאו איכותי לא רק על מנת לייצר ערך מוסף משמעותי יותר לגוגל, אלא גם לגולשים עצמם. וידאו עוזר להמחיש עבורם בצורה טובה יותר, במה יכול המוצר או השירות לתרום להם.
קידום לוקאלי
צריך לזכור שמי שמגיע על מנת לבצע קידום אתרים בארה"ב, חייב להיות מודע למאפיינים הלוקאליים שיש לדפי תוצאות החיפוש. בארצות הברית, הדגש על קידום לוקאלי הוא אמיתי, ולכן תידרשו לייצר תהליך קידום שכולל פניה לספקים וללקוחות עסקיים מקומיים, לשלב פרופיל אזכורים מקומיים, להטמיע סכמה של עסק מקומי, לרשום את האתר בגוגל מפות, לפתוח פרופיל גוגל לעסק שלי ולייצר גם תכנים לוקאליים כחלק מאסטרטגיית התוכן.
קידום אתרים בארצות הברית דומה בחלק מן המאפיינים שלו לקידום אתרים המבוצע בארץ ובעברית. יחד עם זאת, יש לא מעט מרכיבים שבהם צריך להשקיע משאבים רבים יותר ולחשוב בצורה יצירתית יותר, בעיקר בשל היכולת של מנוע החיפוש של גוגל להבין היטב את השפה האנגלית והנגזרות שלה.